Понеділок, 23.10.2017, 23:30
Кабінет історії Тарасова Володимира
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Чому і як ми навчаємо дітей історії - Форум | Реєстрація | Вхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Test category » Test forum » Чому і як ми навчаємо дітей історії
Чому і як ми навчаємо дітей історії
tvvДата: Вівторок, 01.05.2012, 19:44 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Администраторы
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Створити нову тему форуму спонукало бажання все таки висловити власну точку зору на те, що вимагає навчальна програма з історії від вчителя та учня.
Відразу хочу зробити висновок: вимоги до знань, умінь та навичок учнів такий, що в пору видавати дипломи істориків по закінченню школи. Навожу конкренті факти.
Зупинимося на вимогах програми з історії щодо знання учнями основних подій з історії, наприкладі теми "Визвольна війна українського народу під проводом Б.Хмельницького».

Порівняємо вимоги програми та зміст підручника стосовно дат вибраного нами періоду. У вимогах програми зазначено, що учень повинен встановлювати хронологічну послідовність подій періоду. Проте конкретних дат, які повинен знати учень, програма не зазначає. Автор В.С.Власов у підручнику «Історія України. 8 клас», який рекомендований МОН України ( лист № 179 від 17.03.2008), у параграфах 15 - 21 у рубриці «Літопис подій» розміщує наступні дати: 1595 – 1657рр, Січень 1648, Лютий 1648, Травень 1648, Вересень 1648, Вересень – листопад 1648, 1648 – 1668, Грудень 1648, Червень – серпень 1649, Серпень 1649, Червень 1651, Вересень 1651, Серпень 1650, Травень 1652, Серпень 1652, Квітень – травень 1653, Серпень – вересень 1653, Вересень – грудень 1653, 1648, 1649, 1650, 1 жовтня 1653, 8 січня 1654, Березень 1654, Січень 1655, Липень 1655, Вересень 1655, Листопад 1655. Всього 28 дат. І це лише з однієї теми курсу історії України 8 класу. І це не враховуючи того, що в цих параграфах є ще цілий ряд дат, виділених жирним шрифтом. Проаналізувавши програму зовнішнього незалежного оцінювання за 2009 – 2012 роки встановлюємо, що випускник загальноосвітнього навчального закладу повинен знати лише наступні: 1648 р. – Жовтоводська, Корсунська та Пилявецька битви; 1649 р. – Зборівська битва. Укладення Зборівського договору; 1651 р. – Берестецька битва. Укладення Білоцерківського договору; 1652 р. – Батозька битва; 1654 р. – укладення українсько-російського договору. І зверніть увагу, лише дату, без числа і місяця. І всього – знання 9 подій з історії національно – визвольної війни. Виникає запитання – чому виникає така розбіжність у вимогах до знань дат учнів 8 класу та випускників закладу. Як працювати вчителям історії? Як вчити історію учням? На що орієнтуватися? А чи потрібні знання отих 28 дат учням? А чи не виникнуть нові дати у програмі ЗНО наступних років, яка опирається на державний стандарт та програму з історії з таким формулюванням: «хронологічна послідовність подій періоду». На мою думку, для того, щоб зняти будь – які запитання, зробити прозорою роботу вчителів історії, роботу учнів та їх підготовку до ДПА та ЗНО необхідно у програмі вказати конкретні дати, які обов»язкові для запам»ятовування.

І це лише дати однієї теми. То чи будуть учні школи із зацікавленістю вчити історію? Це питання.

Прошу колег висловитися з даного питання. З повагою, Володимир.
 
Форум » Test category » Test forum » Чому і як ми навчаємо дітей історії
Сторінка 1 з 11
Пошук:

Copyright MyCorp © 2017